4.11.09

Audiatur 09: Dagbog 4


d.4.11.09

¤ 10.10: Jeg kommer ud fra badet. Rasmus sidder på terassen, hører musik, skriver, læser (Minimalismens æstetik (om Smithson, Judd - den slags)). Jeg har lige løbet små fire kilometer. Nu begynder dagens program.

¤ "Raw drafts of some foreign poetry" citrerer Alexander Skidan Arkadii Dragomoschenko for at have kaldt sit arbejde. Dragomoschenko præsenteres som en energisk karakter med et stort udsyn, som tidligt oversatte Blanchot og Hejinian og læste Guattari før nogen andre. "That's how I fell in love with hom," siger han og begynder at tale mere specifikt om hans poesi. "Each sentence takes a step away from the previous sentence." ... "The speed of moving meanings."

¤ Jan Erik Vold: "Her er så mange digte om solen."

¤ Robert Fitterman taler om at digitaliseringen og internettet er med til at skabe ny interesse for approprieringslitteratur og konceptuel skrivning. Hans yndlingslitteratur er "kinda-conceptualism" eller "muddy conceptualism" - hybridformer med konceptuelle elementer. Sprog er over alt og i sig selv ikke hierarkisk, siger han. Og så læser han lidt sakset Zultanski. Zultanski har skrevet en bog, hvor han lister alle sine egendele op og vurderer hvorvidt hans pik kan løfte dem ... "My dick kan lift..." "My dick cannot lift..."

¤ 12.20: Der har været kaffepause. Jeg har rykket et par krus og overhørt lidt sladder mellem Fitterman og Skidan. Noget med (... her har jeg så alligevel valgt at udelade deres sladder selvom jeg har skrevet lidt om det i min notesbog...). Mit kaffekrus er dekoreret med æbler og blommer. Mine øjne tørrer ud.

¤ "A text has a written form and an acoustic form." Anja Utler taler om Hegels Gestalt og om sin personlige erfaring med forholdet mellem tekst på papir og fremført tekst. Øjnene og ørerne er forskellige. Det bliver en spændende diskussion. En vigtig diskussion også.

¤ 15.25: En masse hvid fisk til frokost. Og chokolademousse. Har gået tur i kastevindene fra fjeldet. Hører Astro Unicorn Radio på værelset. Rasmus drikker et lille glas vodka. Nettet smider mig hele tiden af. Håber på at bowle i aften. Om en halv time er der screening af Lyn Hejinian og Arkadii Dragomoschenkos Letters Not About Love. Jeg har ikke set den før.